بسان آب ...
آیات زیبای خداوند

 

 

 

 

 

 

بار خدايا، به تو پناه مى برم از شر و شور آزمندى و شدت خشم و غلبه‏ حسد و ناتوانى شكيبايى و اندك بودن قناعت و بدى خلق و خوى و اصرار شهوت و چيرگى عصبيت.
بار خدايا، به تو پناه مى‏ برم از پيروى از هواى نفس و مخالفت با هدايت و فرو رفتن به خواب غفلت و اختيار تكلف و برترى دادن باطل‏ بر حق و اصرار بر گناه و خرد شمردن گناه و بزرگ شمردن طاعت.

بار خدايا، به تو پناه مى ‏برم از به خود باليدن توانگران و خوار داشتن‏ درويشان و بد رفتارى با زيردستان و ناسپاسى در حق كسى كه به ما نيكى‏ كرده است.

بار خدايا، به تو پناه مى‏ برم از اينكه ستمگرى را يارى كنيم، يا ستمديده ‏اى را خوار بداريم، يا قصد چيزى كنيم كه ما را در آن حقى‏ نباشد، يا از روى بى ‏دانشى سخن در دانش گوييم.

بار خدايا، به تو پناه مى‏ بريم، از اينكه در دل خيال فريب كسى را بپروريم و از كردار خويش دستخوش خودپسندى شويم يا به آرزوهاى‏ دور و دراز مبتلا گرديم.

بار خدايا، به تو پناه مى‏ بريم از بدى باطن و حقير شمردن گناهان‏خرد و از اينكه شيطان بر ما چيره شود يا روزگار ما را واژگون بخت ‏گرداند يا پادشاه بر ما ستم ورزد.

بار خدايا، به تو پناه مى ‏بريم از اسرافكارى و هم از بينوايى.

به تو پناه مى ‏بريم از شادكامى دشمنان و نيازمند شدن به اقران و از تنگناى معيشت و از مردن بى آنكه ساز رفتن مهيا كرده باشيم.

بار خدايا، به تو پناه مى ‏بريم از بزرگترين حسرت و گران‏ ترين ‏مصيبت و بدترين شوربختيها و بد سرانجامى و محروم شدن از ثواب ‏آخرت و گرفتار شدن به عقاب روز رستخيز.

بار خدايا، بر محمد و خاندانش درود بفرست و به رحمت خويش ‏مرا و همه مردان و زنان مؤمن را از آنچه گفته شد پناه ده، يا ارحم ‏الراحمين.

 

 از امام سجاد (ع)

منبع: